www.halkintakimi.com fanzinidir

26 Ağustos 2009 Çarşamba

Humma Yakobi/Namık KARTALOĞLU

Humma Yakobi Vilayette ödülünü alıyor

Futbol Rinkeby Enternasyonal Futbol Kulübü oyuncusu olan 16 yaşındaki Humma Yakobi il spor müdürlüğünün ”gençlik lider oyuncu” ödülü olan 10 000 Kronor u alıyor.
Bu ödül Humma’ ya, devletin spora katkı kampanyasına bağlı sporu geliştirme anlamında, üç ayrı kız futbol takımı kurmasına dayanarak verildi.

”Çok hoş bir duygu, paralarla ne yapacağıma bakacağız. Belki anavatanım Afganistan´da bir çok kıza yardım ederim ki onlar da futbol oynayabilsinler” dedi Humma.

Burs 15 Kasım 2007 de, Stockholm Stadshus(valilik) te verilecek.

(Mitt i Tensta Rinkeby 2007- Yerel gazete)

* * *

Humma bir burs daha kazandı

RTIIK(Rinkeby Tensta International Idrott Klubb) Kız futbol takımı oyuncusu kaptanı olan Humma Yakobi’ yi gerçekten kutlarız. Humma 4 Mart günü Stockholm spor federasyonunun Folksam husetteki Burs ödülünü yıllık kongre zamanı alacak.
Ödüle layık görülmesine gerekçe; Humma’ nın kız futboluna olan tutkusu, kız futbolunun popüler olmayan ülkelerden göç eden kız futbolcuların yolunu açmak için tepkilere inatla karşı durusundan dolayı verildiği belirtildi.

Humma'nın tarihi geçmişi bize güzel ve popüler olan ve bir kaç yıl önce sinemalarda gösterilen film “Beckham gibi falsola” yı (Bend it like Beckham) hatırlattı. RTIIK oyuncusu Humma ya 2008 sezonunda başarılar dileriz.

(Mitt i Tensta Rinkeby)

* * *

Futbolcu ve diğer kızlara Örnek Kişilik
17 yaşındaki Afganistan’lı futbolcu Humma Yakobi babasına ve geleneklere karşı savaşını kazandı. Simdi Tensta Rinkeby Enternasyonal Futbol Kulübünde oynayan Humma geleceğin en büyük yıldız oyuncusu olma yolunda. Humma aynı zamanda zamanının büyük çoğunluğunu diğer kız oyuncuların gelişimine ayırıyor.

Humma Yakobi, Futbol için uğraşlarından dolayı iki kez aldığı bursu Afganistan’daki ailesiz çocuklara bağışladı.

(SR-Sveriges Radio)

* * *

Humma Yakobi Neden futbol oynamaya başladın?

Futbol oynamayı seviyordum ve daha çok küçükken okulda futbol oynamayı denemiştim ama ben bir kulüpte oynamayı istiyordum. Bir arkadaşım vardı. Kendisi bir kulüpte oynuyor ve benim de aynı kulüpte oynamamı istiyordu. Deneme amaçlı bir gün oynadım; çok sevmiştim. Şimdi Forvet olarak bu kulüpte oynuyorum. Haftada 4 gün antrenmanlarım var; iki gün kulüple, iki gün de okul kadrosunda. Okul kadrosu maçlarımız genelde erkek çocuklarla karışıktır. Benim oynamadığım zamanlarda 1995 doğumluları çalıştırıyorum.

Futbol oynamanın en güzel yanı nedir?

Diğer takımlarla maçlar en güzeli. Takımdaki herkes arkadaştır, öyle olunca oynaması da zevkli oluyor. Oyun oynama, mücadele etme, amacına ulaşma en güzel hedeftir futbol oyununda. Başkalarının futbol oynamasını seyretmekte güzel, iştah acıcı. Hemen oyuna girip oynamak istiyorsun.

Hiç Futbolun sana zevk vermediği zaman oldu mu?

Hayır, her zaman futboldan zevk aldım.

Futboldan dolayı Üzgün olduğun zamanların oldu mu?

Evet, yenildiğimiz zamanlar. Bir maç esnasında karşı takımdan bir kız beni formamdan çekti o zaman çok kızmıştım ve üzülmüştüm ama hakem faul verdi.

Annen ve Baban futbol oynama konusunda neler düşünüyorlar?

Başlangıcında babam çok katıydı, benim oynamamı istemiyordu karsıydı, ama ben de direndim oynamalıyım diyordum ve kazandım. Simdi çok iyi. Annem basından beri hiç karşı çıkmadı oynamama.

Futbol oynadığın zaman ve gol attığında ne hissediyorsun?

Çok hoş, oynarken aldığım hazzı izah edemem. Bazen kendime inanamıyorum gol attığımda.

En büyük hayalin nedir Humma?

İyi bir futbolcu olmak.

Kız veya erkek arasında fark var mı futbola bakış açısından?

Simdi babamın da desteğini hissettiğimden, mücadelemi sahada veriyorum ve hedefime odaklandım. Önceleri bu kadarını düşünemiyordum. Şimdi beni desteklediği için her şey güzel gidiyor. Ben inanmıyorum kız ve erkek çocuklar arasında farklılığa.

Maradona´yla tanıştın mı?

Hayır, ama kim olduğunu biliyorum. Benim idolüm Cristiano Ronaldo ve hedefim onunla tanışmak.

Bir dahaki maçınız ne zaman?

15 Eylülde oynuyoruz, rakibimiz de Solentuna


Çeviri: Namık Kartaloğlu

Hiç yorum yok:

Biz kimiz?

Biz, büyük olmayı "çok" olmak, önüne her geleni ezebilmek, görgüsüz hezeyanlarını tatmin için herşeyin ve herkesin alınıp satılabildiği ortamları yaratıp sonra da oradan beslenmek olan ve tapınılası tek değeri sadece ve sadece "güç" olarak görenlerin yer aldığı tribünün tam karşısında, Eto'o ların,Pluton'ların,Pakistan'lı bebelerin, Irak'lı dedelerin, Latin Amerika'lı işçilerin,siyahların-beyazların,kızılderililerin-eskimoların-çingenelerin,pazar malı ucuz beyaz pamuklusunun üzerine siyah şeritler diktirerek mahalle maçına çıkan veletlerin, o ucuz formayı o velete etiketini koymadan diken komşu teyzenin, topumuzu bize bedeli ruz-ı mahşerde ödenecek bir "borç" karşılığı veren bakkal amcanın, sözün özü "Halkın Takımı" yız.

İzleyiciler

online ziyaretçiler

Halkın Takımı Dergisi 1. sayı

Halkın Takımı Dergisi 1. sayı
Mayıs-2008

Halkın Takımı Dergisi 2. sayı

Halkın Takımı Dergisi 2. sayı
Temmuz-2008

Halkın Takımı Dergisi 3. sayı

Halkın Takımı Dergisi 3. sayı
Eylül-2008

Halkın Takımı Dergisi 4. sayı

Halkın Takımı Dergisi 4. sayı
Kasım-2008

Halkın Takımı Dergisi 5. Sayı

Halkın Takımı Dergisi 5. Sayı
Mart/2009
Web Stats